måndag, september 21

Johnny Cash

har så konstig känsla.

johnny cash texter tilltalar mig verkligen just nu.
en sån inflytande trodde jag inte att en okänd
människa skulle kunna ha på mig.
som om han är mitt samvete som sjunger...

http://www.youtube.com/watch?v=AxU3gXy1Qq8&feature=PlayList&p=10278EBF05EC4628



den här texten stämmer rätt bra in.

på den lortiga vägen
vandrar jag tillsammans med mina trasiga tankar
tid existerar inte
känslor döda som marken jag sätter
fot framför fot på
långsamt
smärtsamt. men jag klarar mig
jag hittar en utväg
håll huvet högt
(en tjuvtitt i ronjas cepe skalle)

och filmen Green Street Hooligans beskriver min känsla jävligt bra också.
specifikt de här ordtalet:

Pain Is Temporary.
Glory Is Forever

 


1 kommentar:

Vässans Finest sa...

Hahaha läser Öba det här så kommer han dö, hans absolut största Idol är the man himself ;P

Skicka en kommentar