måndag, februari 15

sug kuk

jag hatar inte många saker.
men jag vet att jag verkligen HATAR en sak.

Människor som skapar fel uppfattning av en.
Visst man kanske inte gillade personen som den va då,
men betyder det verkligen att den behöver vara så i dagsläget?

Alla har svåra perioder i livet.
Synd att man lyckas bilda en egen liten uppfattning om hur personen är grundat på dens humör, och vad den går igenom just då. Jag har varit med om tråkiga saker i mitt liv. Klart som fan att jag inte går och jublar o dansar då. Baserat på dens ageringar så förstår jag om man inte tycker att de är världens gladaste person.
MEN, om man kännde personen innan en dålig situation, så kan man ju inte bara gå och ändra uppfattning om den bara sådär? Eller har jag fel?

Visst, tycker de är skitdrygt med folk som går och är ledsna from time to time. Men så tänker jag igen;
Den har ju säkert en anledning. Right?
Om jag känner personen bra, så snackar man ju om det och man får reda på anledningen varför den är så depp. Då finns man där för den.

Och om vi skulle tappa kontakten av någon anledning när personen fortfarande var i sin traumatiska händelse, skulle jag så fan heller bara beskriva den som deppig och tråkig. Man skulle ju tänka på hur personen var när den inte hade nå skit i sitt liv just då. För det påverkar en, mer än vad man tror.
Jag är jävligt glad för det mesta, springer runt som en tok och är förbannat barnslig.
Det är jag.
Inte vill jag att nån ska komma ihåg mig för hur jag mådde en gång i tiden i en kortare period?
DET, är ytligt.

Dom som har haft det svårt under en längre period däremot, har det kanske svårare att visa sitt rätta jag. Inte vet jag. Men iaf, så tror jag att det är mer "okej" att "dömma" människan efter det. För det har ju skapat den personen. dom kanske tycker, SUCK IT UP. För att dom är vana vid det, att det är vardagsmat för dom liksom. Att man kan bortse från skiten o leva som vanligt än då, att må bra.
Men de är inte så jävla enkelt enligt mig. För mig händer det å och då att riiktigt dåliga saker inträffar. Ibland så förtränger man det, skiter i det. Ibland kan det äta upp en, och då skapas den hela sjuka situationen-
man blir dömd för något man själv inte rår för.

Iallafall,
ville jag bara säga att de är fan itne rätt att dömma någon efter något sånt skit.
Kom ihåg personen hur den är när den inte går igenom svåra saker.

Det skapar bara onödigt skit.

You just coutch me on a bad day dude.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar